Persbericht Uitvaartbeurs Zwartemeer – 21 maart 2015

15 maart 2015 Keramiek voor Buiten

Lees onderstaand persbericht over de uitvaartbeurs Zwartemeer:

UITVAARTBEURS 90 JAAR UITVAARTVERZORGING IN ZWARTEMEER

Zaterdag 21 maart organiseert de Zwartemeerse begrafenisvereniging Uitvaartverzorging Zwartemeer een unieke informatiebeurs over alles wat met een uitvaart te maken heeft. De beurs vindt plaats van 10.00 uur ’s morgens tot ca. 15.00 uur in de middag in de Kapel van de Protestantse Gemeente aan de Hemen naast de Aula van Uitvaartverzorging in Zwartemeer.

Uitvaartverzorging Zwartemeer wil met deze beurs iedereen een kijkje laten nemen in de uitvaartwereld die de laatste jaren steeds meer in ontwikkeling is. Er zijn tegenwoordig zoveel wensen mogelijk om in vervulling te laten gaan bij een uitvaart, dat men door de bomen het bos niet meer ziet. Door nu met deze beurs de mogelijkheid te bieden om ongedwongen en zonder dat er een acuut sterfgeval aan de orde is, een kijkje te nemen in de uitvaartverzorging, kan men zich een beeld vormen van wat men zelf aan wensen heeft. Er zullen diverse stands zijn waar bijvoorbeeld bloemstukken en rouwboeketten worden getoond, maar ook grafkisten in diverse uitvoeringen en modellen, rouwdrukwerk, zerken en beeldende herinneringen.

Het 90 jarig jubileum van de begrafenisvereniging en de per dit jaar aangegane intensieve samenwerking met de Buurtschap Helpt Elkander zal in een tentoonstelling in beeld worden gebracht. Op 3 maart 1925 werd op initiatief van Plaatselijk Belang en de medewerking van een vijftal buurtschappen de begrafenisvereniging De Laatste Eer Zwartemeer e.o. opgericht met direct al 75 leden. De vereniging nam direct de rouwkoets van de koetsvereniging over met een forse schuldenlast. In tussen zijn ze uit de schulden en noemt men zich Uitvaartverzorging Zwartemeer, met gezamenlijk ca. 7000 personen die lid zijn.

Deelnemers aan de Uitvaartbeurs zijn onder andere:

RiDali video- en fotoreportages; Professioneel en discreet video- en foto-opnames van de uitvaart van uw dierbare. Met de passende achtergrondmuziek de laatste en mooiste herinnering voor de nabestaanden.

Keramiek voor buiten; Bloemen van keramiek die blijven bloeien, elk seizoen en vele jaren. Een varia aan decoraties van klein tot groot een mooie en blijvende herinnering.

Berends groencentrum; Bloemisterij voor boeketten, trouwarrangementen, rouwstukken en plantenbakken.

UGNA – Uitvaartverzorging en Grafkistenfabriek Nieuw Amsterdam BV; Vanuit uiterst professionele en tegelijkertijd persoonlijke betrokkenheid helpt UGNA de nabestaanden een stijlvol afscheid vorm te geven dat past bij de overledene.

Cuperus Natuursteen; Een herinnering in de vorm van een grafsteen of urn. Gedenktekens, muurplaten, urnen, familiemonumenten enz.

Maar ook notaris Fissering is aanwezig om informatie te vertrekken over erfrecht en alles wat bij een overlijden geregeld moet worden. Ook is er informatie over begraven op de Algemene begraafplaatsen in de gemeente Emmen, evenals informatie van Crematorium “De Meerdijk” te Emmen.

De Uitvaartverzorging Zwartemeer werkt zonder winstoogmerk en de entree voor de Uitvaartbeurs is zelfs gratis. Iedereen is welkom, lid of geen lid, en er staat een kop koffie of thee klaar.

Voortdurend zullen diverse deskundigen aanwezig zijn om de bezoekers antwoord te geven op de te stellen vragen.

Comments (0)

Laat een reactie achter